torsdag 26 mars 2020

BÖRJAN

Nu ska jag försöka börja blogga lite om vårt liv här på landet. 

I dessa tider när nästan allt står stilla så kan det vara en lämplig sysselsättning att sitta hemma och förströ sig med diverse saker. Det här med att blogga är helt nytt för mig, men jag har min mentor och hjälpande hand här i byn så det ska nog ordna sig. Det blir väl lite som en dagbok med lite tankar över vad vi gör.

Snart är det vår och snön försvinner och då börjar det sköna livet med växtlighet och djuren som livas upp. Vi har varit och tittat på våra bin och dom har klarat vintern. Det har ju varit upp och ner med temperaturen så man blir lite orolig att dom inte skulle klarat det. Men det har dom gjort.


Hönorna längtar nog säkert också ut efter att i flera månader fått vara inomhus. Jag försöker roa dom ibland med det måste nog vara så långsamt och tråkigt att bara vara inne. Men snart så får dom gå ut.
Katten har också varit i ide hela vintern, men du börjar hon också få tillbaka vårkänslorna.


Solen skiner och det är plusgrader så snön försvinner fort. Härliga tider, strålande tider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar